Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Νεκρομαντείο, Αχέροντας, Πάργα | Ένα οδοιπορικό, μια διανυκτέρευση, δεκάδες εντυπώσεις, part 2

Δεν θα μπορούσαμε να καλύψουμε ένα ολόκληρο οδοιπορικό σε ένα και μόνο δημοσίευμα. Είχαμε τόσα πολλά να πούμε και να σας δείξουμε. Όπως και να 'χει το δεύτερο μέρος είναι εδώ για να καλύψει όλες τις εντυπώσεις και τις εικόνες που είχαμε από αυτό το ταξίδι.

Γράφουν/Φωτογραφίες: Μαρία και Κωνσταντίνα Κωνσταντίνου, Κατερίνα Αλαμπασίνη

Ράφτινγκ
Είχαμε βέβαια ενημερωθεί από νωρίς, για τις δραστηριότητες γύρω από το ποτάμι, όμως οι υπεύθυνοι, μας πλησίασαν και άλλες φορές, πρόθυμοι να μας ενημερώσουν, τόσο για το αντικείμενό τους, όσο και για το μέρος, αλλά και για το πως να κινηθούμε στην περιοχή, ώστε να την απολαύσουμε περισσότερο. Δεν χρειάστηκε να το σκεφτούμε πολύ. Η διάθεσή μας για νέες εμπειρίες, μας έκανε να βρεθούμε γρήγορα μέσα σε μία βάρκα ράφτινγκ μαζί με τον οδηγό μας. Το προτιμήσαμε από το καγιάκ, γιατί ήταν και για τους τέσσερις της παρέας η πρώτη εμπειρία πάνω σε κάτι σχετικό. Το ράφτινγκ είχε το πλεονέκτημα ότι θα μέναμε όλοι μαζί και ότι είναι πολύ ήπιο σε τέτοια νερά. Πάντα με τις οδηγίες του συνοδού μας, ήταν λίγες οι φορές που ήταν απαραίτητο να βοηθήσουμε στον έλεγχο της βάρκας, όμως μπορούσαμε να συμμετέχουμε στην κίνησή της όποτε θέλαμε. Κατεβαίνοντας το ποτάμι, μια διαδρομή γύρω στα τρία χιλιόμετρα διάρκειας 18 λεπτών, μπορέσαμε να δούμε την ομορφιά του, από άλλη μια οπτική γωνία...

Η ορειβατική διαδρομή
Για το τέλος της μικρής μας περιπέτειας στον Αχέροντα, αφήσαμε την ορειβατική διαδρομή που ξεκινάει πάνω από τις πηγές και καταλήγει στην Γέφυρα του Αχέροντα. Αφού περάσαμε την σήραγγα που έμοιαζε περισσότερο με διαμπερή σπηλιά, μπήκαμε στην κύρια διαδρομή. Η απόσταση που διανύεται σε περίπου πενήντα λεπτά είναι ανηφορική μέχρι τα μισά και από εκεί αρχίσαμε πάλι να κατεβαίνουνε για να βρεθούμε ξανά στο ύψος του ποταμού. Σε όλη της την έκταση είναι βατή χωρίς δύσκολα σημεία ακόμα και για τους πιο άπειρους ορειβάτες. Εάν δεν έχετε ακολουθήσει ορειβατική διαδρομή στο παρελθόν βέβαια, πρέπει να ξέρετε ότι η προσοχή είναι απαραίτητη ακόμα και στις πιο εύκολες διαδρομές για να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις που θα χαλάσουν την καλή σας διάθεση.

Αφήσαμε το ποτάμι πίσω μας με βαριά καρδιά, ακόμα και με την προοπτική της δροσερής θάλασσας στην Πάργα.

Στην Πάργα
Και μετά την ολοήμερη περιπέτεια στον Αχέροντα, φτάσαμε στην Πάργα. Σειρά είχε η διαμονή στο κάμπινγκ, που για κάποιους από την παρέα ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία. Πόσο μάλλον το στήσιμο των σκηνών, που ήταν ίσως το πιο συναρπαστικό και αστείο κομμάτι! Αφού τελειώσαμε με τις σκηνές και εξασφαλίσαμε τον βραδινό μας ύπνο, κινήσαμε για μια απογευματινή βουτιά στη δροσερή θάλασσα της Πάργας, που βρίσκεται πολύ κοντά στο κάμπινγκ (πας με τα πόδια). Το μπάνιο αυτό ήταν πραγματικά ιδανικό, μετά την περιήγηση που προηγήθηκε όλη μέρα.
Το βραδάκι ανηφορήσαμε από την παραλία της Πάργας με τα πόδια προς το φρούριό της, από όπου η θέα είναι μοναδική και μπορείς να θαυμάσεις τη φωτισμένη Πάργα να απλώνεται μπροστά σου. Καθίσαμε για ένα ποτό και στη συνέχεια κατεβήκαμε, για να διασχίσουμε τα σοκάκια της κοσμοπολίτικης πόλης. Αφού περπατήσαμε αρκετά και χαζέψαμε τα τουριστικά μαγαζάκια (είναι πάρα πολλά), κατευθυνθήκαμε προς την πλατεία της Πάργας και καθήσαμε για φαγητό. Αφού φάγαμε και απολαύσαμε μια μπύρα σε ένα rock μπαράκι, ανηφορήσαμε ξανά, για να επιστρέψουμε στο κάμπινγκ. Την επόμενη μέρα κάναμε μια βουτιά στα ήρεμα νερά της θάλασσας δίπλα μας και σιγά-σιγά πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το Αγρίνιο, αφήνοντας πίσω την πανέμορφη και πολυδιάστατη Πάργα!

Tips:
Αν βρεθείτε στον Αχέροντα ακούστε προσεκτικά όσους εργάζονται εκεί και προσφέρονται να σας δώσουν πληροφορίες. Μπορεί να σας πουν κάτι που θα κάνει την επίσκεψή σας πιο όμορφη.
Εάν ακολουθήσετε την ορειβατική διαδρομή που περνάει πάνω από το ποτάμι λάβετε υπόψιν σας την διάρκειά της, την ζέστη και εφοδιαστείτε καπέλο, αντηλιακό και πολύ-πολύ νερό.

Επισκεφθείτε:
Νεκρομαντείο Αχέροντα, άρθρο wikipedia: http://el.wikipedia.org/wiki/Νεκρομαντείο_Αχέροντα
Αχέροντας, άρθρο wikipedia: http://el.wikipedia.org/wiki/Αχέρων
Συμβουλές και ιδέες για το ελεύθερο κάμπινγκ, μέρος 1ο και μέρος 2ο, άρθρα του “Ανακαλύπτουμε την Ελλάδα”:
Παρακολουθείστε τα εξαιρετικά ντοκιμαντέρ από το ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ, για τον ποταμό Αχέροντα και το Νεκρομαντείο.

1. Γεια σας! Έχοντας διαβάσει το κείμενο σας, θα με ενδιέφερε να κάνω ράφτινγκ στον ποταμό Αχέροντα. Μήπως θα μπορούσατε να με κατευθύνεται προς την εταιρία που χρησιμοποιήσατε για να κάνετε αυτήν την δραστηριότητα; Θα είμαι ευγνώμων για οποιαδήποτε πληροφορία/συμβουλή. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας.